Історія взуття Adidas (Адідас)

Важко знайти людину, яка ніколи не чула про Adidas. Це взуття настільки відоме, що кросівки бренду вже стали легендарними: їх носять як у повсякденному житті, так і обирають професійні спортсмени для важливих змагань. Такому успіху компанія завдячує тривалій та плідній роботі засновників.


З чого все почалося?

Це сімейна справа, яка розпочалася у 1920-му з виробництва домашніх тапочок та ортопедичного взуття для тренувань спортсменів з обмеженими можливостями. Оскільки після Першої світової війни було багато людей із підірваним здоров'ям, то популярність взуття Adidas швидко зростала. Тоді більшого вибору за матеріалами не було. Використовувалися переважно підручні засоби: верх робили з військового обмундирування, а підошви вирізали зі старих автомобільних покришок. Проте взуття виходило міцним і комфортним.
Спочатку компанією займався молодший брат, але в 1924 до сімейного бізнесу приєднався і старший. Брати за своїм темпераментом були зовсім різні, що благотворно позначилося на бізнесі. Адольф спокійний та врівноважений, а Рудольф – активний та комунікабельний. Брати чітко розділили обов'язки, що дозволило їм процвітати у своїй ніші. Адольф розробляв моделі, а Рудольф займався їхньою реалізацією.
Брати орендували фабрику та збільшили кількість працівників. Практично одразу виробляли по 100 пар на день. Незабаром повністю викупили орендоване приміщення.

Як Dassler став Adidas?

Марці вдалося привернути до себе увагу завдяки виробництву футбольних бутс. Торгівля йшла настільки успішно, що навіть фінансова криза у Німеччині ніяк на бренд не вплинула. Поки багато заводів закривалися, Dassler (саме ця компанія є початком бренду Adidas) приносив братам достатньо доходу, щоб розпочати будівництво власної вілли.
Але справжня популярність до бренду прийшла після того, як олімпійський бігун обрав кросівки Adidas та отримав у них 4 медалі. Тоді брати відкривають вже другу фабрику, і виготовляє 1000 пар взуття за день.
Але все змінила Друга світова війна, внаслідок якої заводи конфіскували, а братів відправили на фронт. Коли війна закінчилася, їм довелося розпочинати все спочатку. Вони були готові налагоджувати бізнес з нуля, але не могли відновити розуміння, що було між ними раніше.
Назріваючий конфлікт закінчився тим, що брати вирішили працювати окремо. Рудольф забрав одну фабрику, а Адольф іншу. Щоб не зустрічатись у суді, домовилися не використовувати символіку бренду Dassler. Аді назвав свою фірму Addas, а Руді – Ruda. Але вже за кілька місяців Addas стає Adidas, а Ruda - Puma. І в такий спосіб припинив своє існування бренд Dassler.


Як розвивався Adidas після сварки братів?

Адольф не зовсім дотримав слова і таки використав символіку батьківського бренду. Правда до двох вертикальних смужок додав третю, і саме під цим логотипом відомі кросівки Adidas досі.
Перша значна перемога Adidas – виробництво футбольного взуття, призначеного для гри у несприятливих природних умовах. Адольф одразу зрозумів, що потрібно не лише відшивати взуття, а й збільшити асортименти сумками. Компанія успішно розвивалася, оскільки професійні спортсмени не переставали вибирати їхні кросівки для олімпіад. І все тому, що кожна модель відрізнялася такими перевагами:
  • оптимальністю для професійних бігунів, оскільки виготовлена із замші — м'якого та легкого матеріалу;
  • стильністю, адже три смужки вже є ознакою гарного смаку власника;
  • великим асортиментом, що дозволяє купити не тільки кросівки високої якості, але й різноманітні аксесуари.
Після смерті Адольфа справа перейшла його дружині, з чим вона успішно справлялася. А після неї — їхньому синові.
Син вирішив не зраджувати особливостей роботи, встановлені батьком. Але покупці не оцінили цього жесту, вирішивши, що Adidas перетворився на щось нудне, утилітарне та вчорашнє. Інтенсивне зниження продажів відразу негативно позначилося на стані компанії, і вона почала занурюватися у борги.
Французькі інвестори швидко викупили марку, на тій простій підставі, що Adidas мав величезну культурну та історичну спадщину. Тоді компанія називалася вже Adidas-Salomon AG. Інвестори проаналізували помилки бренду у минулому та при розробці нових моделей орієнтувалися на смаки молоді. І це було правильним рішенням, оскільки взуття почали купувати представники різних стріт-культур.
Згодом концерн Amer Sports викуповує Adidas у компанії Salomon Sports. І це також пішло на користь розвитку бренду, який надавав взуття для футбольних матчів світового рівня.