Історія всесвітньо відомого логотипу Nike (Найк)
Nike - популярний бренд спортивного взуття та одягу. Входить до трійки найкращих виробників кросівок для занять спортом та повсякденного носіння. В результаті затребуваності, логотип марки у вигляді галочки знайомий багатьом. Спочатку вважався незначним і навіть скромним символом. Але зараз демонструє впливового виробника і дозволяє стати частиною спортивної культури.
Історія логотипу
Логотип бренду розробив Керолайн Девідсон у 1971 році. Спочатку його називали srtip, а з часом - swoosh. Свуш орієнтувався на волокна, які використовувалися Nike при виробництві взуття у той час. А відома галочка з'явилася лише навесні 1972 року. Логотип спочатку було надруковано на миску, і лише згодом перейшов на бічну частину. Як товарний знак зареєстровано 1995 року. І з того часу за знаком можна було визначити відомого бренду.
Значення логотипу
Галочка на кросівках з'явилася не просто так. Символізує звук, коли щось швидко проноситься. Тобто вказує на стрімкий звук, швидкість та рух. Такий стан звичайний для того, хто веде активний спосіб життя або займається спортом.
Основні елементи
Якщо порівнювати логотип Nike з іншими, можна помітити, що це просте зображення. І завдяки цьому й незабутнє. Компанія залежить від цього символу, оскільки для багатьох галочка – це показник Nike.
Форма
Вигини логотипу також мають історію. Форма крила грецької богині Нікі. Оскільки вона символізувала перемогу, це символічне рішення для виробництва кросівок, яке повинно було допомогти досягати високих спортивних результатів.
Колір
Галочка Nike може бути різного кольору. Але довгі роки була яскраво-чорного кольору. А потім її замінили на тьмяний помаранчевий відтінок.
Шрифт
На фірмових кросівках може бути не тільки фірмова галочка, але слоган — «Just Do It», який додають у верхню частину логотипу. На ньому можуть вказуватися назва компанії. І шрифт для цього використовується елегантно. Назву компанії виділено жирним шрифтом. Тоді як буква K має нахил, щоб текст був помітний.
Перевага шрифту в тому, що без засічок та з елементами геометричних форм. Таким чином, логотип вказує філософію роботи бренду — швидкість і ефективність. Але після 1995 року Nike вирішили не вказувати назву компанії, а зупинилися на логотипі, яким і можна було ідентифікувати бренд.
Кожен елемент логотипу відіграє важливу роль, особливо:
- шрифт;
- колір;
- зображення.
Знаючи індивідуальність та ідею бренду, носіння їхньої продукції стає усвідомленим.
Цікаві факти про логотип
Логотип бренду з'явився не просто так, і цей процес супроводжувався цікавими фактами:
- вартість розробки лого становила 35 доларів;
- на перших кросівках лого не було зовсім;
- проектувався понад 17 годин;
- дизайн неодноразово відхиляли;
- отримав одну з найбільших премій.
Оскільки дизайн було розроблено студентом, то оплату за нього запросили скромну – 35 доларів. Звичайно, Керолайн Девідсон розробив кілька варіантів, але згодом було обрано галочку, яка стала відомою у світі.
Вибрали червоний колір для логотипу не просто так. Червоний символізує енергію, пристрасть та радість. Але згодом компанія змінила напрямок у роботі — і обрала гладкий та стильний логотип.
Ми звикли до того, що логотип помітніший на кросівках. Спочатку лого наносилось на футбольні бутси. Оскільки кросівки Nike на той час не могли витримувати конкуренцію, то бренд наголосив на виробництві спеціального взуття для бігу, тенісу та баскетболу.
Just Do It — гасло, яке входить до 20 кращих рекламних слоганів 20-го століття. Але цікаво, що це були останні слова серійного вбивці. Вважається, що злочинець, засуджений до страти, перед початком вимовив цю фразу.
Звичайно, Nike, перш ніж запустити логотип, орієнтувався на інші бренди, оскільки важливо проявити індивідуальність. У Adidas логотип зображувався у вигляді трьох ліній, які збільшувалися під певним кутом. Nike також сподобалася ідея, але бренд вибрав замість трьох одну галочку, що додатково символізує суцільний лайк.
На перший погляд, логотип виглядає просто. Але на його проектування витрачається 17,5 години. Пройшло чимало часу, перш ніж логотип став популярним; зараз він заслужено посідає відоме почесне місце.